| 04.01.2017

Polttoainealan vilkas kurssi- ja messuvuosi käynnistyy

Polttoainekuljetuksiin ja huoltoasemiin keskittyvät ammattilaisseminaarit ovat Öljy- ja biopolttoainealan tämän vuoden kurssitarjonnan laajimpia tilaisuuksia. Vuoden koulutuskalenteri sisältää lisäksi monia muita koulutustilaisuuksia. Öljylämmittäjän Palvelutori puolestaan jakaa öljylämmittäjille energiatehokkuusneuvoja rakennusmessuilla.

Eri aiheisiin keskittyvät koulutukset tarjoavat alan ammattilaisille mahdollisuuden päivittää tietojaan oman työalueensa kysymyksistä ja saada tietoa muuttuvista määräyksistä ja muista ajankohtaisista asioista. Koulutukset on suunnattu erityisesti polttoainesektorin, kuljetusalan ja lämmityssektorin ammattilaisille sekä myös alan toimintaan liittyville viranomaisille.

Ammattilaisseminaari Polttoainekuljetukset - Ajoneuvotekniikka ja Turvallisuus järjestetään Jyväskylässä 26.-27. huhtikuuta. Tilaisuudessa saa tiiviissä paketissa tietoa polttoainekuljetusten ajankohtaisista kysymyksistä, ja näyttelyssä pääsee tutustumaan tämän päivän kuljetustekniikkaan.

Joka kolmas vuosi pidettävät Huoltoasemapäivät kokoavat 4.-5. lokakuuta Jyväskylään suuren joukon alan ammattilaisia. Huoltoasema-alan koulutustarjontaan sisältyy lisäksi Ympäristörakentamisen laadunvarmistus jakeluasemilla -kurssi huhtikuun alkupuolella Vantaalla. Vastaava kurssi pidetään myös marraskuussa.

Vuosien mittaan vankan sijan nestekaasualan koulutustapahtumana saavuttanut tilaisuus nimeltään Nestekaasukurssi - Asentaminen ja käytön valvonta järjestetään maaliskuussa Vantaalla, ja vastaava kurssi on ohjelmassa myös syyskuun loppupuolella. Nestekaasun käytönvalvojapäivät pidetään puolestaan toukokuun lopussa Tampereella.

Öljylämmittäjän Palvelutori opastaa messuilla

Öljyalan Palvelukeskus neuvoo rakennusmessuilla öljylämmittäjiä järjestelmien päivityksessä, energiatehokkuuden parantamisessa ja uusiutuvan energian käytössä öljyn rinnalla. Öljylämmittäjän Palvelutori on mukana messuilla Vantaalla, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä ja Seinäjoella.

Messuvuoden aloittaa Rakenna ja Remontoi -tapahtuma Vantaalla 27.-29. tammikuuta. Seuraavana ovat vuorossa Asta Rakentaja -messut Tampereella 3.-5. helmikuuta ja Turun Rakenna ja Sisusta -messut 10.-12. helmikuuta. Jyväskylän Rakennusmessut pidetään 10.-12. maaliskuuta ja Pytinki-messut Seinäjolla maalis-huhtikuun vaihteessa 31.3.-2.4.

Koulutuskalenteri ja messulista

Vuoden kurssitarjontaa voi seurata verkkosivujen www.oil.fi Koulutuskalenterista, jonne kurssitiedot päivittyvät sitä mukaa kuin koulutusten ohjelmat valmistuvat. Öljylämmittäjän Palvelutorin messutiedot on listattu öljylämmittäjän neuvontasivuilla www.oljylammitys.fi.

Koulutuskalenteri

Messut

Lisätietoja: Öljy- ja biopolttoaineala, viestintäpäällikkö Mervi Tepponen, puh. 040 562 1060; johdon assistentti Sanna Hämäläinen puh. 040 703 0899